Bandenwissel en onderhoud in Roermond

Er komt altijd een moment dat je auto weer toe is aan een grote beurt. Gelukkig zijn de intervallen wel wat groter dan dat ze vroeger waren. Wellicht is er niet eens meer sprake van een kleine- en een grote beurt in de traditionele zin van het woord. Maar alle onderdelen in een auto gaan nou eenmaal niet een autoleven lang mee, dus het is toch zinvol om je auto af en toe een (onderhouds-) servicebeurt te laten geven..

Jouw auto van top tot teen gecontroleerd

Onze monteurs kijken ook anders tegen een servicebeurt aan als dat het vroeger het geval was. In onze garage worden zo’n 100 punten gecontroleerd, want wij weten dat het wel weer even gaat duren voordat de volgende servicebeurt weer om de hoek komt kijken.

Verversen van de olie

Onze monteurs willen u wel de tip meegeven om tussentijds het oliepeil te controleren, want dat is te belangrijk om alleen bij de grote beurt te laten nakijken. Tijdens het onderhoud, of misschien beter gezegd: de jaarlijkse inspectie, verversen wij altijd de olie en het bijbehorende filter.

Tip: combineer het onderhoud met een APK of bandenwissel

Nog een tip is uw APK keuring samen te laten vallen met uw grote beurt. De APK keuring is dan meestal gratis en dat is dan toch weer mooi. Heb je zowel winter- als zomerbanden? Dan is het ook slim om een snelle bandenwissel in Roermond direct te laten uitvoeren. Je kunt dan 1 keer jouw auto wegbrengen waarna deze zowel een grote/kleine beurt krijgt, de APK wordt uitgevoerd en de banden worden gewisseld. Dikwijls is het ook mogelijk om de banden te laten opslaan bij de garage in Roermond.

Wat wordt er bij een grote beurt allemaal gedaan?

Er wordt tijdens de grote beurt auto veel aandacht besteed aan de ‘slijtageonderdelen’, waarvan de levensduur afhankelijk is van het gebruik. Alleen daarom is iedere grote beurt weer anders. De zgn. Slijtageonderdelen zijn: de remblokken, de remschijven en de koppelingsplaten. Tijdens het grote onderhoud auto wordt er ook gekeken naar de tijdsgebonden onderdelen. Dat zijn onderdelen die na een specifiek aantal kilometers meestal aan vervanging toe zijn. Denk aan de distributieriem. Ook wordt er tijdens een grote beurt gekeken naar onderdelen waar geen specifieke levensduur voor staat, maar die door slijtage aan vervanging toe zijn.

Vaak voorkomende gebreken

Een waterpomp kan lekken, een veer kan breuk(en) vertonen en een aandrijfas kan kapot gaan. Juist omdat er zoveel variatie kan zitten in een grote beurt, zullen onze monteurs altijd transparant en helder zijn in de uitleg van wat er allemaal gedaan is aan uw auto. Wij zijn uiteraard gehouden aan het optimaal afleveren van uw auto, maar willen u verantwoording afleggen voor de kosten die gemaakt zijn. Alleen op die manier kan er sprake zijn van wederzijds vertrouwen.

Auto gecontroleerd op 100 punten

Bijna honderd punten controleren bij een grote beurt is géén prestige slag om wie de meeste punten controleert, maar absolute noodzaak waar het veiligheid betreft, maar ook om de levensduur van de auto te verlengen. Alles wordt vastgelegd in een rapport wat weer kan dienen als basis voor de volgende beurt. Wij weten dat voor velen de prijs veelal doorslaggevend is, maar voordeliger als scherp geprijsd kunnen we het niet maken, omdat je op sommige punten niet op de kwaliteit kan bezuinigen zonder de betrouwbaarheid en veiligheid in de waagschaal te stellen.

Bedenk echter dat al het geld uitgegeven aan onderhoud en grote beurten niet verspild is. Als de tijd gekomen is dat uw auto ingeruild moet worden, heeft een auto  die de grote beurten regelmatig heeft gehad een betere inruilprijs dan een slecht onderhouden auto.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.